Ulica Mirka Vadnova 1
Kranj
4000
info@komunala-kranj.si
Facebook Youtube
Skoči na glavno vsebino
02. 11. 2021

Komunala Kranj na prehodu v krožno gospodarstvo - novinarska konferenca

Na današnjem srečanju s predstavniki medijev je direktor Matjaž Berčon predstavil vizijo prehoda javnega podjetja Komunala Kranj v krožno gospodarstvo in povzel ključne aktivnosti v času vodenja podjetja. 

 

Kazalniki poslovanja Komunale Kranj za dvoletno obdobje pod vodstvom direktorja Matjaža Berčona kažejo trend naraščanja čistih prihodkov iz prodaje, prav tako narašča poslovni izid. Povprečna bruto plača na zaposlenega v zadnjih dveh letih se je povečala za 10 %. Vizija razvoja javnega podjetja sloni na treh ključnih stebrih: krožnem gospodarstvu, digitalnih spremembah in zelenih naložbah.

 

 

 

Dvoletno obdobje javnega podjetja je pod vodstvom direktorja Matjaža Berčona zaznamovala najprej upravljavska kriza, predvsem pa epidemija covid-19, ki pa ni vplivala na kakovost izvajanja komunalnih storitev, saj delo v izrednih razmerah pomeni natančno načrtovanje in nujno optimizacijo poslovnih procesov. Po zatečeni izgubi v višini skoraj pol milijona eurov ob nastopu funkcije direktorja 21. 10. 2019 tako v letu 2020 kot tudi letos v Komunali Kranj beležijo pozitiven rezultat poslovanja. V dveh letih so uspeli dvigniti plače zaposlenim. »Nisem se strinjal s plačami, kot so bile v Komunali Kranj, zlasti na najslabše plačanih delovnih mestih. Zato sem že kmalu po nastopu funkcije, ko smo pripravljali prvi osnutek poslovnega načrta za leto 2020, predvidel, da se osnovni razredi v spodnji polovici plačne lestvice dvignejo,« je pojasnil direktor Matjaž Berčon.

 

Zaposleni so spoštovani kapital podjetja in številne spremembe vpeljane od prihoda direktorja Berčona do danes so bile vpeljane z mislijo na izboljšanje delovnih razmer delavcev, ki so v vsakodnevnih stikih z uporabniki. »Ti zaposlene od nedavnega prepoznajo po enotnih delovnih oblačilih, ki so posebna oblika nebesedne komunikacije s strankami in okolico ter hkrati osebna izkaznica podjetja. Hkrati pa prenavljamo tudi podobo delovnih vozil, kjer smo v grafiko med drugim vključili lik kranjske sivke – simbol marljivosti,« je pojasnil direktor Berčon.  

 

Zaposleni Komunale Kranj in vozni park v novi preobleki

 

Kranjska sivka je nov element v komunikaciji z uporabniki

 

V podjetju izvajajo številne aktivnosti promocije zdravja na delovnem mestu, v letošnjem letu pa so pridobili tudi polni certifikat Družini prijazno podjetje. Za dobro počutje na delovnem mestu skrbijo s prenovami okolice in notranjosti delovnih prostorov (trajnostna prenova kuhinje, laboratorijev, pisarn, postavitev žužohotela in parkovna ureditev).

 

Prenovljen laboratorij na Centralni čistilni napravi Kranj

 

Komunala Kranj je tudi del projekta e-mobilnosti in ima v svojem voznem parku 20 vozil na električni pogon, svoje polnilnice z lastno proizvodnjo energije, poleg tega pa so za zaposlene na razpolago e-kolesa tako za službeno kot zasebno uporabo.

 

E-vozila iz voznega parka Komunale Kranj

 

Letošnje leto je bilo zaznamovano z intenzivnimi pripravami na vstop občin, kjer komunala izvaja zbiranje odpadkov, na pot Zero waste. Strategijo je pred kratkim že potrdil mestni svet Mestne občine Kranj, na tej poti pa se pridružujejo še občine Jezersko, Naklo, Preddvor in Šenčur. Hkrati na pot Zero waste stopa tudi Komunala Kranj in si prizadeva za naziv Zero waste podjetje. Interna prizadevanja so zgled za uporabnike in širšo skupnost. V sklopu trajnostnih ukrepov so med drugim z vsemi omenjenimi občinami vstopili v snovni krog ponovne uporabe odpadnih tetrapakov in reciklirani higienski papir je že v uporabi. Uporabnikom komunalnih storitev delijo praktične pripomočke za pravilno in lažje ravnanje z odpadki (stiskalnice za zmanjševanje prostornine odpadne embalaže, zbirne posode za odpadno jedilno olje), lotili pa so se postopne prenove ekoloških otokov, ki vključuje tudi postavitev uličnih zbiralnic odpadnega jedilnega olja.

 

Potopni ekološki otok na Mlaki pri Kranju

 

»Na prošnje za pomoč posameznim organizacijam se hitro odzovemo, velikokrat pa je pobuda za različne projekte kar na naši strani. Zaposleni tako zbiramo šolske potrebščine, igrače ali pa rabljena oblačila. Tako hkrati opozorimo na nujnost ponovne uporabe izdelkov in veliko sodelujemo s Fundacijo Vincenca Drakslerja,« je Berčon podal nekaj primerov družbeno angažiranih projektov.

 

Donacija Centru za socialno delo

 

Poleg ustaljenih obveščanj, so v lanskem letu okrepili komunikacijo in začeli z distribucijo gorenjskega občasnika za okoljsko kulturo, ki jo v nabiralnike prejmejo vsi uporabniki Komunale Kranj. Prenovili so spletno stran in intranet za zaposlene, novo podobo so dobile vsebine na zadnji strani računov, pristopili in sodelovali so v različnih projektih (Nacionalno zavezništvo za zeleno okrevanje gospodarstva, Three for Climate, City Circle, Going back to a green future, Teden vseživljenjskega učenja, Evropski tedne zmanjševanja odpadkov) – vse v zavedanju, da je za okolje treba skrbeti s skupnimi močmi. Zato je vizija Komunale Kranj postati smerokaz razvoja družbe na področju okolja.

 

Razvoj kranjskega javnega komunalnega podjetja sledi trendom sodobne družbe in sloni na treh ključnih stebrih – krožnem gospodarstvu, digitalni preobrazbi in zelenih naložbah, ki so nujne za uspešen trajnostni razvoj podjetja, občin in širše družbe. Pri tem sledijo ključnim trajnostnim ciljem Agende za trajnosti razvoj do leta 2030 (Združeni narodi, 2015). Cilje krožnega gospodarjenja uresničujejo z odgovorno rabo pitne vode, zmanjševanjem vodnih izgub, gospodarnim načrtovanjem in strokovnimi predlogi tehničnih rešitev ravnanja z odpadnimi vodami (obdelava komunalnega dehidriranega blata), učinkovitim ravnanjem z odpadki, zmanjševanjem ogljičnega odtisa (e-vozila, sončne elektrarne, kogeneracija, zasaditve dreves in grmovnic).  

 

 

Komunala že stopa po poti digitalizacije, saj že uporabljajo orodja za učinkovito merjenje (telemetrija) na vodooskrbnem področju, sledenje in logistiko voznih poti, senzorje polnosti zabojnikov, mobilno plačevanje in spremljanje zasedenosti parkirišč, portale za uporabnike (Vaši računi, iskalnik grobov). Cilj je z nadaljnjo digitalizacijo pridobiti čim več podatkov, nadgraditi procese, jih optimizirati in narediti storitve uporabnikom prijazne in cenejše, predvsem pa preiti na popolnoma brezpapirno poslovanje.

 

V okviru tretjega stebra pa so predvidene zelene naložbe v ekonomsko in socialno infrastrukturo (združitev razpršenih lokacij Komunale Kranj na enem mestu, premestitev skladiščenja in pretovora nenevarnih odpadkov). Vizija podjetja je selitev vseh dejavnosti, za katere je to mogoče, na območje Zarice, za kar je že pripravljena urbanistična zasnova s celovito nadgradnjo in prenovo območja. Izdelana je idejna zasnova novega osrednjega upravnega, socialnega in izobraževalnega središča, ki je primer prvovrstne trajnostne prakse tako pri projektiranju kot tudi pri zasnovi gradnje. Pomemben poudarek je na infrastrukturi krožnega gospodarstva in drugi zelenih ureditvah.

 

Strategija z naložbami ima zahtevno časovno in finančno dinamiko. Uresničevanje naložb v kratkem času pomeni angažiranje več vrst zunanjih virov, a bodo hkrati rezultati vidni in oprijemljivi v krajšem času. Prvi projekti bodo zaključeni že v naslednjem letu, za kar je predvidenih 5 milijonov evrov. »Selitev v Center krožnega gospodarstva Komunale Kranj je predviden poleti 2023, sredi leta 2024 pa bodo po načrtih zaključeni še zadnji projekti zapisani v trajnostni strategiji, za kar je skupaj predvidenih še dodatnih 5 milijonov evrov. Vsaj del načrtovanih naložb bi sicer lahko izvedli brez posojil, vendar z bistveno bolj počasno dinamiko,« je za konec predstavitve načrtov Komunale Kranj pojasnil direktor Matjaž Berčon.«

 

Vprašajte Kranjsko Sivko:

Strinjam se s pogoji uporabe.
Izpolnite obvezna polja.

Kranjska Sivka

Hvala za vaše vprašanje.

Odgovorili vam bomo v najkrajšem možnem času.


Kranjska Sivka